طراحی داخلی گاه تأثیر مستقیمی بر آن دارد. بسیاری از مشتریان در لحظات اولی که ویترین یا طراحی گاه را مشاهده میکنند تصمیم به کردن یا نکردن میگیرند و حتی اهمیتی به قیمت و کیفیت اجناس آن نمیدهند. پس هرچقدر هم که در دیگر فعالیت های لازم برای داشتن یک گاه موفق اعم از: 

  • رفتار خوب با مشتری
  • اهمیت به کیفیت محصول
  • قیمت گذاری
  • و…

خوب عمل کنید، در نهایت نمیتوانید در یک گاه با طراحی داخلی نامناسب موفق باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی فضاهای مهم طراحی داخلی در گاه و اهمیت آن بپردازیم.

برای شروع فرآیند استفاده از فضا ها در دکوراسیون گاه خود ابتدا باید بدانیم کدام فضا ها اهمیت بیشتری دارند.

از جمله اجزای ثابت و مشترک هر گاه میتوان به مواردی چون:

  • دیوار
  • میز نده
  • ویترین
  • فضای تردد مشتری
  • و…

اشاره کرد. علاوه بر این، در پروسه طراحی داخلی گاه مواردی چون تجربه مخاطب اهمیت بالایی دارد. در ادامه توضیحات بیشتری را در مورد هر کدام برای شما بیان میکنیم.

فضاهای مهم در طراحی داخلی گاه: دیوار

دیوار اولین چیزی نیست که به چشم مشتری میخورد اما یکی از مهم ترین قسمت هایی است که تعیین میکند گاه شما یک گاه ساده و کلاسیک است یا یک مغازه امروزی با اجناس شیک. با توجه به اصل مهم تناسب در طراحی داخلی، دیوار گاه شما باید نسبت به دکوراسیون آن با یک تناسب کلی همراه باشد. قسمت اعظمی از این موضوع در همخوانی رنگ و دکور خلاصه میشود.

یک دیوار سفید احتمالا باعث بهم ریختن دکوراسیون تیره رنگ و اسپرت گاه شما خواهد شد. پس در ابتدایی ترین حالت، به رنگ و طرح دیوار گاه اهمیت بدهید.

فضاهای مهم طراحی داخلی گاه: ویترین

بسیاری از مشتریان گاه شما، صرفا با مشاهده ویترین تصمیم ورود به مغازه را گرفته اند. مطمئنا با طراحی یک ویترین خاص و زیبا میتوانید تعداد مشتریان گاهتان را به طور قابل توجهی افزایش دهید. برای اینکه بتوانید یک ویترین زیبا طراحی کنید یک پیشنهاد مناسب وجود دارد:

ویترین گاه رقبای خود را مشاهده کنید و صرفا سعی کنید تا مثل آنها نباشید!

دقیقا همین تمایز است که باعث افزایش چشمگیر مشتری هایتان خواهد شد. در چیدمان ویترین یک گاه باید از بهترین محصولاتتان استفاده کنید. علاوه بر آن وجود چند اِلمان خاص نامرتبط در ویترین باعث جلب توجه بیشتر مشتریان خواهد شد (مانند وجود یک موتور کلاسیک قدیمی در ویترین گاه لباس)

فضاهای مهم طراحی داخلی گاه: فضای تردد مشتری

مزیت خود را به عیب تبدیل نکنید! برخی اوقات مشاهده میکنیم که یک گاه لباس ی یا… در ابتدای راه اندازی بسیار موفق عمل کرده و مشتریان زیادی را جذب خود میکند. پس از مدتی و به دلیل بالا، مدیر گاه تصمیم میگیرد قفسه های محصول را افزایش داده تا بتواند و سود بیشتری را عاید کسب و کار کند اما در نهایت با کاهش شدید مشتریان روبرو میشود.

دلیل این موضوع، تبدیل مزیت به عیب است! گاه مذکور تا ماه قبل باعث ایجاد یک حس و تجربه مثبت در مشتریان میشد اما امروز به دلیل کاهش فضای تردد مشتریان، باعث منفی شدن این تجربه شده و مشتریان ثابت خود را از دست میدهد. به هیچ عنوان از اهمیت فضای تردد مشتری در گاه غافل نشده و آن را فدای دیگر موارد نکنید.

فضاهای مهم طراحی داخلی گاه: میز نده

میز نده تجلی‌گر عظمت گاه شما نیست! پس لازم ندارید که یک چهارم فضای گاه خود را با آن پر کنید. در گاه های کوچک به شدت با این موضوع روبرو میشویم که نده در پشت یک میز بسیار بزرگ ایستاده که فضای زیادی از گاه را اشغال کرده است. پس تا جای ممکن میز را متناسب با دکوراسیون داخلی انتخاب کنید و به رنگ بندی آن نیز اهمیت بدهید.

بهبود تجربه مشتریان

تنها فضاهای مهم طراحی داخلی یک گاه نیستند که باعث بهبود تجربه در مشتریان میشوند. نکات مهم دیگری هم وجود دارند که در صورت بهره بردن از آنها باعث افزایش مشتری و سود مغازه و کسب و کارتان خواهید شد:

روشنایی: رنگ دکوراسیون و دیوار های گاه را با نور و روشنایی مغازه تنظیم کنید. نباید نور کم باعث خستگی چشم مخاطبان و بی رمق نشان دادن گاه شود و در مقابل نور زیاد مغازه نباید جلوی مشاهده اجناس توسط مشتری را بگیرد. علاوه بر این بهتر است به جای چراغ های ساده و تکراری از چراغ های مدرن و یا با طرح های سنتی استفاده کنید تا جلوه ای خاص به طراحی داخلی گاه و دکوراسیون داخلی آن بدهید.

موزیک: وجود یک موزیک ملایم علاوه بر ایجاد حس آرامش و لذت‌بخش در گاه، میتواند به بیشتر محصولات شما ختم شود.

چیدمان اجناس: لباس های یک شکل (به طور مثال پیراهن های ۴ خانه) یک گاه لباس بهتر است تا در یک قفسه یا آویز قرار بگیرند و مشتری برای مشاهده آنها مجبور به مشاهده کل اجناس گاه نشود. در چیدمان اجناس دقت کنید و تا حد ممکن به آسان شدن مشتری توجه کنید.

ارتفاع ویترین ها: به جای استفاده از ویترین های سرتاسری، بهتر است تا از ویترین هایی با ارتفاع بلند و البته قابلیت دید بالا استفاده کنید. اجناس در ویترین بلند بیشتر از ویترین افقی دیده میشوند.

این نکات به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با طراحی درست و بهینه، از فضا ها به بهترین شکل استفاده کنید. از توجه شما سپاس گزاریم. 

می توانید مطالب تکمیلی درباره اهمیت فضا ها در دیزاین و دکوراسیون داخلی را در تهران دیزاین سنتر مشاهده کنید.


طراحی داخلی گاه ,طراحی ,داخلی ,ویترین ,مشتریان ,مشتری ,طراحی داخلی ,داخلی گاه ,فضای تردد ,استفاده کنید ,دکوراسیون داخلی ,طراحی داخلی گاه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل سایتی برای همه تخفیفان دلتنگی ما Ahmad1392 طرفداران بهزاد تی اف دانلود فایل های کمیاب همه چیز در مورد کفش چرم سازمان مردم نهاد هما